|
Department of : PhilosophyDepartment OverviewStudy Material: PKNEP SEM-I ENVSC Multidisciplinary: 1. SOCIAL SUSTAINABILITY2. Different Summits of World Commission on Environment and Development 4. Is sustainable development possible? 5. Development vs Sustainable Development 6. Environmental Sustainability 7. Features of sustainable development SEM-I: 1. হেত্বাভাস2. শব্দ প্রমাণ 5. Perception is a valid source of knowledge 7. কার্যকারণ সম্বন্ধের ওপর ভিত্তি করে অনুমানের প্রকার 1. 8. অনুমানের প্রকার স্বার্থানুমান ও পরার্থানুমান 9. কার্যকারণ সম্বন্ধের পরিপ্রেক্ষিতে অনুমানের প্রকার 2 10. নির্বিকল্প ও সবিকল্পক প্রত্যক্ষ 11. স্বার্থানুমান ও পরার্থানুমানের পার্থক্য 12. অলৌকিক প্রত্যক্ষ 13. Syādvāda 14. অনুমানের অবয়ব 15. Indeterminate and Determinate perception 16. The Noble Eightfold Path in Buddhism 17. Pre-Socratics Philosophers 18. Vyapti is the ground of inference 19. Thales 21. The Nyāya Theory of Knowledge 22. সন্নিকর্ষ 24. Fourth Noble Truth in Buddhism 25. ন্যায় দর্শন NEP SEM-II SEC: 1. Scope of Environmental Ethics3. Land Ethic 4. Deep Ecology SEM-II: 1. মানবাধিকারের প্রয়োজন: click here to view2. Five Yomas of Yoga: click here to view SEM-III : 1. Euthanasia 2. Gender Equality and Women's Empowerment SEM-VI: 1. Three kinds of knowledge: click here to view SEM-IV: 1. মানবাধিকারের উৎস মধ্যযুগ: click here to view 2. মানবাধিকারের সাধারণ বৈশিষ্ট্য: click here to view 3. মানবাধিকারের উৎস আধুনিক যুগ: click here to view 4. মানবাধিকারের উৎস প্রাচীন যুগ : clik here to view SEM-V: 1. THEORIES OF TRUTH SEM-IV Material-1 : click here to view Material-1 : click here to view Material-2 : click here to view Material-3 : click here to view Material-4 : click here to view Material-5 : click here to view Material-6 : click here to view
SEM-VI Hons. (Hume's Perception, Impression & Idea) : click here to view SEM-II Hons. (SAMKARA'S VIEW OF BRAHMAN) : click here to view SEM-II Hons. CC-3 (Ramanuja'S VIEW OF BRAHMAN) : click here to view SEM-VI Hons. DSE-4 : click here to view SEM-IV Hons. CC-10 : click here to view SEM-II Hons. CC-3 : click here to view Departmental GalleryDepartmental Faculty
|